Słownik pojęć
internetowo-reklamowych

Wpisz w poniższe pole termin, którego definicji szukasz.

odrobina cierpliwości...

Eye-tracking Inne nazwy: okulografia

Badania polegające na śledzeniu ruchu gałek ocznych w trakcie wykonywania określonej czynności.

W przypadku stron internetowych eye-tracking wykorzystywany jest do sprawdzania jakie obszary ekranu lub elementy strony są najbardziej "widoczne" lub najbardziej przyciągają uwagę użytkowników.

Wyniki eye-trackingu przedstawiane są najczęściej w formie tzw. mapy cieplnej (prezentującej najczęściej i najdłużej "odwiedzane" obszary) oraz mapy fiksacji (obrazującej kierunek i kolejność, w jakiej oko zmieniało położenie).

Spośród innych badań użyteczności (usability) stron internetowych i innych form reklamy eye-tracking jest jednym z najbardziej efektywnych (pozwala uzyskać jednocześnie dane jakościowe i ilościowe) i relatywnie tanich (nie wymaga dużej grupy reprezentatywnej do badań - 7-10 osób).

Reklama

Lista haseł

Zaproponuj hasło do opracowania!

Co to jest?

Właśnie przeglądasz słownik pojęć związanych z Internetem i branżą reklamową. Powstał, aby usystematyzować podstawową wiedzę z wymienionych dziedzin oraz przedstawić ją w sposób możliwie prosty i zrozumiały.

Realizujemy projekt z myślą o osobach niezaznajomionych z często skomplikowaną terminologią. Stąd nie znajdziesz tutaj bardzo szczegółowych opisów pełnych technicznego żargonu. :)

Baza terminów jest stale rozwijana. Jeżeli nie znalazłeś interesującej Cię definicji, możesz zasugerować nam jej opracowanie.

Pozostałe narzędzia

webspeed

Sprawdź jakość swojej strony www!

https://webspeed.intensys.pl/

whois

Sprawdź szczegółowe dane domeny (abonent, rejestrator, serwery dns, listy spamowe)

https://whois.intensys.pl/

gspot

Sprawdź pozycję strony w Google
dla wybranych słów kluczowych

https://gspot.intensys.pl/

Słownik pojęć

Słownik pojęć internetowo-reklamowych

https://slownik.intensys.pl/
Do góry
Facebook