CRM Inne nazwy: Customer Relationship Management, ZarzÄ…dzanie relacjami z Klientem
Aplikacja lub zestaw aplikacji opartych o mechanizmy bazodanowe, która pozwala na zarządzanie relacjami między firmą a jej klientami.
Ogólne możliwości systemów CRM:
- prowadzenie bazy danych klientów wraz z historią zakupów
- kontrola stanu zamówień i należnosci wraz z możliwością automatycznego wysyłania stosownych ponagleń zarządzania wierzytelnościami
- prowadzenie historii kontaktu z poszczególnymi klientami - treści wiadomości e-mail, umowy, zapytania ofertowe, oferty, faktury, itp...
- automatyczne wysyłania kartek okolicznościowych (lub przypominanie o takiej konieczności) w związku ze zbliżającymi się np. urodzinami klienta
Poza samą aplikacją CRM to jednolita filozofia obsługi klientow w ramach organizacji jaką jest firma. System CRM jest natomiast narzędziem wspomagającym ten proces.
W zależności od specyfiki firmy możliwe jest zaimplementowanie indywidualnie opracowanych funkcjonalności.