E-commerce 2.0
Wprowadzone na wzór i powiązane z Web 2.0 pojęcie określające nowoczesne narzędzia i metody sprzedaży elektronicznej.
6 zasad E-commerce 2.0:
- Sprzedawaj wszędzie - oczekiwania klientów, co do sposobu nabywania produktów, ewoluowały przez ostatnie lata. Konieczne jest sprzedawanie z użyciem wielu nowych kanałów sprzedaży elektronicznej. Nie tylko przy pomocy sklepów internetowych, ale również np. serwisów aukcyjnych, porównywarek cen itp.
- Celuj w rynki niszowe - utarło się przekonanie, aby sprzedawać jak najwięcej i zdobywać klientów ceną na rynku wypełnionym konkurencją. Nowe podejście polega na znalezieniu sobie niszy rynkowej, do której oczekiwań szczegółowo dopasowujemy naszą ofertę i sposób obsługi klientów.
- Decentralizacja treści - powstaje coraz więcej porównywarek cen, serwisów umożliwiających ocenę jakości dostępnych na rynku produktów i usług. Nie od dzisiaj klienci wymieniają się też opiniami na forach, blogach i serwisach społecznościowych. Skuteczna sprzedaż w dobie E-commerce 2.0 wymaga aktywnej obecności firmy w tych miejscach, odpowiedniej promocji z ich wykorzystaniem i współpracę z ich użytkownikami.
- Sprzedaż personalizowana - zakupy przez Internet powinny być jeszcze łatwiejsze i szybsze oraz dopasowane do odbiorcy.
- Integracja i współpraca - środowisko E-commerce 2.0 opiera się na wielu powiązanych ze sobą technologiach i narzędziach wymagających dynamiczną wymianę informacji, co pozwoli na zwiększenie lojalności obecnych klientów i przyciągnięcie nowych.
- Informacja jest najważniejsza - zbieraj informacje na temat Twojej branży i rynku ze wszystkich źródeł. Analizuj je i znajduj nowe możliwości i cele biznesowe.